Futás előtt...

 2011.11.29. 12:05

Előző bejegyzésemben írtam, hogy a futáshoz nem kell semmi. Ez így is van, de nem árt, ha néhány dologra odafigyelünk, mielőtt nekiállunk teljesíteni a kitűzött célokat.

  1. Az evés:
    Bár kell az energia a futáshoz, semmiképp sem ajánlott közvetlenül futás előtt enni. Én általában fél 5 körül érek haza, megvacsorázok és csak 6 óra körül megyek futni. Minimum egy órát futás és evés közt érdemes betartani, ha nem akarjuk, hogy kellemetlen élménnyé váljon a futásunk (pl. hasfájás, hányinger). Tapasztalat! :S
    Ha félünk, hogy nem lesz elég energiánk a futáshoz, igyunk energizáló folyadékot előtte. Koffein és L-karnitin tartalmú italok tökéletesek erre a célra. Ezekről bővebben itt és itt olvashatsz!
    Ha nem akarunk folyadékot cipelni magunkkal, futás előtt igyunk eleget. Én ezt szoktam inni. (Tescoban ez a pezsgőtabletta 4-500 ft-os áron megvehető).
     
  2. Ruha:
    Vannak tanácsolt öltözékek különböző évszakokra, hőmérsékletekre (ITT). Én ezeket csak részben szoktam betartani. Egyrészt, mert a futóruhák elég drágák, másrészt mert rövidebb távokon (3-4 km) szerintem bőven megteszi normál öltözék is. Lényeg, hogy ilyen hideg időben a fejünk, a nyakunk és kezünk is védve legyen, hiszen ezeken a testrészeinken fokozottabb a test párologtatása. Az én „futóöltözékem” így szokott kinézni:
    Nadrág alá harisnya, sportmelltartó, trikó, póló, vékony és vastag pulóver, sapka, sál, kesztyű.
    Persze a speciális futóruháknak is vannak előnyei, jó vízelvezető képességűek, melegen tartanak és könnyűek. Hátrányuk, hogy nagyon drágák.
    Én eddig még nem panaszkodtam, szerintem amatőr futóknak bőven jó az a ruha, amit a szekrényben talál. Nehéz megfázni úgy hogy ajtótól ajtóig futunk és utána beállunk a forró zuhany alá:)















     
  3. Bemelegítés:
    Futás előtti legfontosabb teendőnk a sérülések elkerülése miatt a bemelegítés. Fontos felkészíteni az izmokat és az izületeket a futáshoz. Egy 5-10 percet szánjunk rá erre mindenképp.

Ha ezekkel megvagyunk nincs más hátra, mint előre:)

Olyan nincs, hogy rossz időjárás, csak nem megfelelően felöltözött futó! Öltözz rétegesen! Sok vékony réteg jobb, mint néhány vastag ruhadarab.

A bejegyzés trackback címe:

https://futasaim.blog.hu/api/trackback/id/tr43421688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

örökéletingyensör 2011.11.30. 17:49:28

Hol a következö bejegyzés?xD
süti beállítások módosítása